Wójt Gminy

Zdzisław Cezary Dulias
tel. (48) 618 36 10
e-mail: wojt@wierzbica.pl
  1. Wójt wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów szczególnych.
  2. Do zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
    1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
    2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie, podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie;
    3) zarządzanie mieniem gminnym zgodnie z przeznaczeniem i składanie Radzie wniosków i propozycji w tym zakresie;
    4) podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, określanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie zapewniające skuteczne wykonywanie zadań własnych i zleconych, zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu;
    5) przedkładanie Radzie projektów uchwał;
    6) ogłaszanie uchwał Rady oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, wykonywanie uchwał Rady;
    7) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy, sprawowanie zarządzania kryzysowego na terenie Gminy, sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań w zakresie obronności, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej;
    8) współdziałanie z Wojewodą przy wykonywaniu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach podpisywanych porozumień, kierowanie działaniami w czasie klęski żywiołowej wprowadzanej na terenie Gminy;
    9) pełnienie funkcji Administratora Danych Osobowych;
    10)zapewnienie realizacji uprawnień interesantów dotyczących dostępu do informacji publicznej;
    11)pełnienie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;
    12)powoływanie Komisji Przetargowych;
    13)wydawanie zarządzeń wprowadzających regulaminy wewnętrzne dotyczące działalności Urzędu;
    14)podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów;
    15)współdziałanie z organami sołectw w wykonywaniu przez nie zadań, w tym zadań z zakresu administracji publicznej;
    16)wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przepisami prawa, Regulaminem oraz uchwałami Rady.
  3. Wójtowi podlega:
    1) Sekretarz;
    2) Skarbnik;
    3) Referat Infrastruktury i Ochrony Środowiska;
    4) Główny Specjalista ds. Inwestycji;
    5) Radca Prawny;
    6) Samodzielne stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego;
    7) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
    8) Kierownicy jednostek organizacyjnych.
  4. Wójt wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
  5. Decyzje, o których mowa w ust. 1 wydaje z upoważnienia Wójta Sekretarz, Skarbnik i kierownicy referatów, o ile Wójt nie zarządzi inaczej.
  6. Wójt może upoważnić innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji, o których mowa w ust. 1.
  7. Wykaz upoważnień, o których mowa w ust. 2 i 3 prowadzony jest w Referacie Organizacyjno-Prawnym.

Do góry