Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 roku (Dz.U. Nr. 132 poz 622 z póź zm.) oraz Uchwałą Rady Gminy Nr XXX/241/06 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wierzbica, właściciele nieruchomości są zobowiązani do:
-
wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
-
przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe,
-
uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości,
-
realizację innych obowiązków określonych w uchwale Rady Gminy.
Właściciele nieruchomości przy wykonywaniu obowiązków określonych w w/w ustawie obowiązani są do udokumentowania korzystania z usług wykonywanych przez zakład będący gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, przez okazanie umowy i dowodów płacenia za takie usługi.
W przypadku gdy właściciel nieruchomości nie udokumentuje korzystania z w/w usług obowiązki przejmuje w trybie wykonawczym gmina a właściciel zostaje obciążony kosztami za usługi o których mowa. Przypominamy również, że właściciele posiadający umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych obowiązani są do systematycznego oddawania odpadów, zgodnie z zapisem w/w Regulaminu.
Osoby, które naruszają postanowienia powyższego Regulaminu
podlegają sankcją karnym.