Opis procedury załatwienia sprawy:
Jubilaci lub najbliżsi krewni zgłaszają w urzędzie stanu cywilnego jubileusz przeżycia minimum 50-lecia pożycia małżeńskiego.
Miejsce złożenia i odebrania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kościuszki 73
parter, pok. 1
tel. 48/ 618 27 54
Sprawę prowadzi / informacji udziela:
Irena Danut Kuna – Kierownik USC
Tel. 48/ 618 27 54
e-mail: usc@wierzbica.pl
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek 8.00 – 16.00
wtorek – piątek 7.15 – 15.15
Podstawa prawna
Ustawa o orderach i odznaczeniach z dnia 16 października 1992 r. (Dz.U. Nr 90, poz. 450 z 1992 r. z późniejszymi zmianami) – art. 19
Rozporządzenie Prezydenta RP Polskiej z dnia 10 listopada 1992 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów (Dz.U. Nr 90, poz. 453 z 1992 r. z późniejszymi zmianami).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek/podanie
- Odpis aktu małżeństwa (jeżeli małżeństwo zawarte zostało poza USC w Wierzbicy)
Opłata skarbowa:
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635 z 2006 r.) opłaty nie pobiera się.
Termin odpowiedzi: Z chwilą otrzymania medalu z Kancelarii Prezydenta RP.