Zakończony program ERASMUS+ realizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Wierzbicy

Erasmus_www

Projekt ,,Europa dla każdego!” był realizowany w okresie 01.07.2018 – 30.06.2020 przez Publiczną Szkołę Podstawową im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy. W ramach projektu dziewięciu pracowników naszej szkoły wyjechało na kursy zagraniczne. Mobilności te zostały obudowane szerokim kontekstem projektowym – szeroko zakrojonymi działaniami przygotowawczymi i upowszechniającymi.

CELE PROJEKTU

Po przeprowadzeniu identyfikacji potrzeb naszej szkoły sformułowaliśmy priorytetowe cele naszego projektu. Pierwszym celem było rozpowszechnianie idei różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej. Drugim celem było polepszenie kompetencji językowych pracowników. Trzecim celem było szersze zastosowanie innowacyjnych metod nauczania. Czwartym celem było szersze zastosowanie nowych narzędzi w nauczaniu i współpracy międzynarodowej. Natomiast piątym celem była intensyfikacja wymiaru europejskiego szkoły i jej międzynarodowego zasięgu. Jako zespół projektowy jesteśmy pewni, iż zaplanowane przez nas działania projektowe doprowadziły do produkcji efektu synergii i razem przyczyniły się do realizacji wymienionych celów.

LICZBA I PROFIL UCZESTNIKÓW ORAZ GŁÓWNE DZIAŁANIA

Mobilności odbyły się w sierpniu 2018 – czterech nauczycieli udało się na zagraniczne szkolenia językowe, a dwóch na szkolenia metodyczno-językowe; oraz w lipcu 2019 – dwóch nauczycieli udało się na zagraniczne szkolenia językowe, a jeden na szkolenia metodyczno-językowe. Główne działania w projekcie obejmowały te mobilności, ale także działania przygotowawcze (indywidualne, grupowe, włączające uczniów) do wyjazdów oraz działania podczas mobilności – oprócz uczestnictwa w samych kursach, uczestnicy zbudowali sieć kontaktów do realizacji kolejnych projektów europejskich, poznali kulturę i zwyczaje miejsca mobilności, wymienili się doświadczeniami i zintegrowali w wielonarodowym środowisku szkoleń.

METODY

Pragnąc zapewnić wysoką jakość projektu przed jego rozpoczęciem została sformułowana strategia zarządzania jakością – harmonogram, procedury gromadzenia wypadków, radzenia sobie z ryzykiem w projekcie, monitorowania uczestników, narzędzi i terminów ewaluacji. Na czele tych działań stała koordynatorka projektu Dominika Kowalczyk wraz z zastępcą Anetą Mazur. Warto też dodać, że nasz projekt bazował na dogłębnej identyfikacji potrzeb szkoły, uczniów i nauczycieli, do których to potrzeb zostały dopasowane główne działania i narzędzia projektowe.

REZULTATY I ODDZIAŁYWANIE DŁUGOTERMINOWE

Projekt ,,Europa dla każdego!” przyniósł rezultaty, których pozytywny wpływ będzie odczuwalny długofalowo. Po pierwsze, dzięki rozpowszechnieniu idei różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej, nasza społeczność szkolna stała się bardziej otwarta na świat i tolerancję. Po drugie, duże znaczenie przyniosło podniesienie kompetencji językowych pracowników naszej szkoły. Po trzecie, dzięki projektowi wprowadziliśmy nowe metody pracy – głównie eTwinning, kreatywne stosowanie metod TIK oraz kreatywne metody nauczania języka angielskiego (drama, gry, itd.). Po czwarte, nasza szkoła zdobyła sieć kontaktów do realizacji kolejnych projektów międzynarodowych.

Co więcej, uczestnicy projektu zdobyli nowe kompetencje w zakresie efektywnego zarządzania projektami. Tego rodzaju doświadczenie przyczyniło się do rozwoju strategicznego naszej placówki, ponieważ dysponujemy kadrą gotową na realizację kolejnych projektów. Jak głosił nasz tytuł – każdy ma szansę na ,,włączenie do Europy”, czyli skorzystanie z możliwości, jakie oferuje Unia Europejska. Projekt „Europa dla każdego!” umożliwił to społeczności szkolnej Publicznej Szkoły Podstawowej w Wierzbicy.


Więcej informacji o zrealizowanym programie ERASMUS+:

  1. Program „Erasmus+”
  2. Oxford – „Erasmus+”
  3. Irlandia Dublin – „Erasmus+”
  4. Mikołajkowe wiersze
  5. „Zgubiony podarunek”
  6. eTwinning w naszej szkole
  7. Dzień Świętego Patryka
  8. Santa Claus is coming. Lekcja otwarta z języka angielskiego dla rodziców uczniów klasy II b
  9. „Global penfriends – nawiązujemy międzynarodowe kontakty i poznajemy inne kultury”
  10. Kurs przedmiotowo – metodyczny „ Classroom skills for teaching Young Learners & CLIL”
  11. Shopping. Inscenizacja w sklepie odzieżowym
  12. Food – projekt polsko – węgierski
  13. Koronawirus – projekt polsko – węgierski
  14. I love London – konkurs wiedzy o Londynie
  15. Język angielski – prace uczniów z klasy 1b i 2b
  16. Projekty eTwinning

Logo Erasmus PSP

Do góry