Przedszkolaki z Wierzbicy zwiedzają Kazimierz Dolny

Dnia 11.06.2013r. przedszkolaki z oddziału II, IV i VI Gminnego Przedszkola Publicznego im. J. Brzechwy w Wierzbicy odbyły krajoznawczo – turystyczno wycieczkę autokarową do Kazimierza Dolnego nad Wisłą.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie miasta. Spacerując wąskimi uliczkami odwiedziliśmy liczne galerie, muzea, powędrowaliśmy do ruin zamku i baszty zamkowej. Na wspólnej fotografii uwieczniliśmy charakterystyczną dla Kazimierza studnię znajdującą się w centralnym miejscu kazimierskiego rynku oraz zakupiliśmy dla dzieci pamiątkowe koguciki z ciasta. Największą atrakcją wycieczki okazał się rejs statkiem po Wiśle. Przedszkolaki z jego pokładu podziwiały piękną  panoramę miasta oraz żywo reagowały na towarzyszące podczas rejsu fruwające rybitwy. Kolejnym etapem naszej podróży był przejazd meleksami po Kazimierzu m.in. w pobliże spichlerzy kazimierskich i wąwozów. Dzieci przespacerowały się jednym z wąwozów. Były pod wrażeniem rosnących drzew i ogromnych korzeni, które tworzą malowniczy tunel.

Na zakończenie pobytu w Kazimierzu dzieci zakupiły liczne pamiątki i upominki. W wesołych nastrojach dotarliśmy do Mc Donalda w Puławach. Zjedliśmy wspólny obiad i pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola, gdzie dzieci zostały odebrane przez rodziców.